קרניז גבס - המדריך המלא

קישורים ממומנים

מה זה קרניז גבס? למה הוא משמש? כמה עולה לבנות קרניז גבס והאם זה באמת משתלם? כל זה ועוד, במדריך הבא שיסביר לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על עבודת הגבס המיוחדת הזו.

לאחר שכבר סקרנו עבורכם והצגנו בפניכם מדריכים על לא מעט סוגים של עבודות גבס כגון תקרת גבס, מזנון גבס או בניית מדף גבס, היום החלטנו להציג בפניכם מדריך על עבודת גבס ייחודית ומעניינת שיכולה לשפר פלאים את מראה עיצוב הפנים של הבית.

בכתבה הבאה נסביר מהו קרניז גבס בכלל ולמה הוא משמש וכן נבדוק איזה צורות ועיצובים אפשר לעשות עם זה, נצפה בגלריות של תמונות של קרניז גבס ונבדוק גם כמה יעלה לכם להוסיף אחד כזה לבית אם תזמינו איש מקצוע המתמחה בעבודות גבס.

מה זה קרניז גבס?


ראשית, מה זאת המילה קרניז בכלל? ובכן, לפי מילון אבן שושן, פירוש המילה קרניז היא כֳּרְכֹּב, סיכוי סביר שגם כֳּרְכֹּב לא אומר לכם הרבה אז גם את זה בדקנו במילון ושם כבר אפשר לראות כי אחד מהפירושים הוא קורת עץ ארוכה או מסילת מתכת לתלות עליהן וילונות.

קרניז גבס אם כך לא רחוק כל כך מפירושו המילוני שכן קרניז הגבס הוא למעשה מעין קורה מגבס שאותה מצמידים לפינה שבין הקירות לתקרה (בהמשך נפנה אתכם גם לדוגמאות של תמונות של סוגים שונים של קרניזי גבס). אדירכלים או מעצבי פנים מכנים לפעמים את קרניז הגבס גם "פרופיל דקורטיבי" ומשתמשים בהם גם בדרכים אחרות ולאו דווקא בפינות התקרה. קרניזי הגבס יכולים להגיע במגוון צורות עיצוביות כגון קרניז מלבני, קרניז מעוגל, קרניז חצי מעוגל ועוד הרבה מאוד סגנונות עיצוביים שונים. בדף הבא למשל, תוכלו לראות מבחר צורות וסגנונות של קרניזי גבס.

למה משמש קרניז גבס?


המטרה הבסיסית של קרניז גבס היא בראש ובראשונה להסתיר את חוטי החשמל וצנרת המזגן (במערכות של מזגן מיני מרכזי) אך מכיוון שלקרניז גבס יש גם אפקט עיצובי משמעותי, אדריכלים ומעצבי פנים רבים משתמשים פעמים רבות באמצעות קרניז גבס אך ורק לצורך עיצוב ואסתטיקה.

המלצה: במקביל לבנייה של קרניז הגבס, כדאי מאוד לתכנן גם תאורה נכונה בכדי לקבל את המראה העיצובי המושלם. ברוב המקרים, התאורה המומלצת היא תאורה נסתרת (תאורה בה רואים רק את השתקפות האור ולא את גוף התאורה עצמו).

מחיר קרניז גבס


מכיוון שקרניז גבס הוא דבר מאוד כללי ומאוד משתנה מבית לבית, העבודה היא מאוד כללית וטווח המחירים הוא רחב במיוחד. כעיקרון, מחיר בניית קרניז גבס נע בין 150 ל-300 ש"ח למטר רבוע כאשר מחיר העבודה מושפע בעיקר מפרמטרים כגון כמות העבודה (נמדד בדרך כלל לפי מ"ר), תוספות שונות (תאורה נסתרת, הוספת ספוטים וכד') וסוג הגבס (גבס חסין אש, גבס חסין למים, צמנט בורד או גבס סטנדרטי).

תמונות של קרניז גבס


תמונה אחת שווה אלף מילים כבר נאמר לפני שנים רבות. לכן אנו ממליצים לכם לצפות בחיפוש התמונות של גוגל ולהתרשם ממאות תמונות של סוגים רבים של קרניזי גבס שונים. תוכלו לראות בגלריה הנ"ל קרניזי גבס שמסתירים או משלבים את הצנרת של מערכת המיזוג המיני מרכזי בבית או קרינזים שנבנו למטרות עיצוביות גרידא עם שילוב של משחקי תאורה שונים.

איך בונים קרניז גבס?

ולסיום, הנה סרטון קצר שמדגים ומסביר כיצד בונים קרניז גבס (במקרה הזה, עיגול של החיבור בין הקירות לתקרה) מומלץ לצפות ולהתרשם.



כתבות נוספות בסדרה:
תקרת גבס - המדריך השלם
מזנון גבס - המדריך המלא
מדף גבס - המדריך השלם
איך תולים טלוויזיה על קיר גבס?
איך לבנות קיר גבס?

0 תגובות: