תקרת גבס - המדריך השלם

קישורים ממומנים

אחת מעבודות הגבס המרהיבות ביותר שניתן לעשות בבית היא תקרת גבס. מה זה בדיוק? איך בונים את זה? מי צריך את זה? כמה זה עולה? ועוד פרטים רבים במדריך המקיף שלפניכם. כתבה שנייה בסדרה.

בכתבה הראשונה בסדרה עסקנו בבניית מזנון גבס שמיועד להכיל את כל אביזרי המולטימדיה בבית. היום נעסוק בעבודה נוספת ופופולרית ביותר על ידי מעצבי פנים ואדריכלים רבים ושהופכת להיות אחת מעבודות הגבס הפופולריות ביותר בבתים רבים הלו היא תקרה מגבס.

במדריך שלפניכם נלמד מה זה תקרה מגבס, מה הצורך שלה ולמי זה מתאים, איך מתקינים את התקרה מהם המחירים הממוצעים לבניית תקרת גבס ע"י איש מקצוע וגם נצפה בגלריות גדולות של תמונות עם תקרות גבס במגוון עיצובים רחב. בהצלחה.

מה זה תקרת גבס?


בניגוד לקיר גבס שמיועד להפריד בין חדרים, תקרת גבס היא למעשה לוח גבס סטנדרטי שבנוי על התקרה בעזרת פרופילים ומנמיך אותה במקצת. מסיבה זו אנשי מקצוע ושיפוצניקים רבים מכנים את העבודה הזאת גם הנמכת תקרה מגבס.

מה הצורך בתקרת גבס?


לתקרת גבס יש כמה סוגים של שונים של צרכים והיא יכולה לשמש דרישות שונות. בתחילת דרכו של שוק הגבס בישראל, תקרת הגבס הייתה מיועדת בעיקר למערכת מיזוג מרכזי בבית כאשר התקרה הייתה מסתירה את כל החיווט ואת תעלות המזגן. למעשה גם היום זאת עדיין הדרך הנפוצה ביותר והפופולרית ביותר לעשות זאת. אלא שעם השנים, גילו המעצבים והאדריכלים את היתרונות של הגבס והחלו להשתמש בתקרות הגבס לצורך עיצוב בלבד. כיום ניתן למצוא תקרות גבס מעוצבות כמעט בכל מקום - מסעדות ובתי קפה, אולמות אירועים, משרדים ובתים פרטיים.

כדי להוסיף אלמנט עיצובי נוסף, נהוג לשלב בתקרת הגבס ספוטים (גופי תאורה) מוסתרים כאשר האור מוקרן כלפי התקרה המקורית של הבית וכך המראה של התקרה הופך לצבעוני ומיוחד. כיום, מעצבי הפנים לא מסתפקים בצורה מלבנית רגילה של לוח גבס ויוצרים צורות גרפיות מיוחדות בהתאם לדרישה העיצובית. כך למשל ניתן לראות תקרות גבס עגולות, אליפסיות, תקרות גבס מחולקות ועוד צורות רבות.

צורך נוסף שלעיתים תקרת גבס משמשת הוא אקוסטיקה. מכיוון שאקוסטיקה דורשת לפעמים שבירה של קווים מקבילים, מומחים לאקוסטיקה מנמיכים את התקרה ובונים צורות שונות של תקרה מגבס כדי לשפר את האקוסטיקה.

איך בונים תקרת גבס?


כפי שציינו קודם, תקרת גבס מורכבת מלוחות גבס אשר תלויים על פרופילים מיוחדים על התקרה. מכיוון שלוחות הגבס תלויים למעשה על התקרה, נדרשת הקפדה יתרה על הבטיחות ועל חוזק התקרה.

המלצה: ודאו כי איש המקצוע שבחרתם עומד ועובד עם התקנים המחמירים ביותר שנדרש לצורך עבודה זו.

כדי לראות איך בונים תקרת גבס ומהם השלבים השונים בבנייה, מומלץ לצפות בסרטון הבא שבו שני שיפוצניקים מקצועיים מסבירים ומדגימים התקנה של תקרת גבס מהשלב הראשון ועד לשלב הסופי:



מחיר הנמכת תקרה מגבס


לאחר שהבנו את הצורך בתקרת גבס ולמי זה מתאים, נבדוק עתה כמה עולה לבנות תקרה מגבס ומהם המחירים הממוצעים בשוק זה. ובכן, מחיר הנמכת תקרה מגבס משתנה לפי כמה גורמים:

סוג הגבס -  גבס ירוק (אטום למים), גבס לבן, צמנט בורד, גבס ורוד (חסין אש) וכו'.

כמות העבודה - גודל התקרה וכמות הגבס הדרוש.

גימור העבודה - גימור בעזרת שפכטל וצביעת התקרה.

תוספות עיצוביות - גופי תאורה, ספוטים, בניית קרניז גבס וכד'.

בעיקרון, רוב אנשי המקצוע והשיפוצניקים שמתמחים בעבודות גבס, מתמחרים את העבודה ומפרידים את המחיר בעיקר לפי השפכטל והצבע כאשר המחיר הזול יותר כמובן הוא ללא שפכטל וצבע בסוף העבודה. בכל אופן, המחיר הזול ביותר של תקרת גבס מתחיל בשוק ממחיל מ-150 ש"ח למ"ר רבוע לעבודה פשוטה של תקרה מגבס וללא שפכטל וצבע. ככל שתדרשו עבודות נוספות כגון שפכטל וצבע, הוספה של ספוטים וכו', המחיר יטפס למעלה ויכול להגיע לאיזור ה-250 ואפילו 300 ש"ח למ"ר.

תמונות של תקרות גבס


לסיום, כדי שתוכלו באמת להבין איך נראית תקרה מגבס ולאיזה רמה עיצובית ניתן להגיע עם בנייה נכונה, אנו ממלצים לכם לצפות בגלריית תמונות הבאה ולהתרשם מתקרות גבס מרשימות במיוחד שיגרמו לכם להבין איזה משמעות ואיזה תוספת עיצובית מקנה תקרת גבס לבית.

כתבות נוספות בסדרה:
מזנון גבס - המדריך המלא
איך תולים טלוויזיה על קיר גבס?
איך לבנות קיר גבס?
מדף גבס - המדריך השלם
 

0 תגובות: