ריצוף לבית - איזה סוג לבחור?

קישורים ממומנים

לאחר שסקרנו בכתבות האחרונות את כל סוגי הריצופים הנפוצים בישראל, ריכזנו לכם את היתרונות והחסרונות של כל אחד מן הסוגים. אז אם אתם מתלבטים באיזה סוג ריצוף לבית לבחור, הגעתם למקום הנכון.

עד עתה הספקנו לעסוק ולהציג את כל המידע הנחוץ לגבי כל אחד מסוגי הריצוף הנפוץ והפופולרי בישראל כגון גרניט פורצלן, פרקט, שיש ובטון. בכתבה הבאה אספנו לכם את היתרונות והחסרונות של כל אחד מהסוגים האלו פלוס כמה סוגים נוספים אשר פחות נפוצים בישראל. הרי הם לפניכם.

ריצוף גרניט פורצלן - יתרונות וחסרונות


יתרונות בגרניט פורצלן

לאריחי הפורצלן יתרונות משמעותיים רבים ואין הם סתם נחשבים לפופולריים ביותר בישראל. הנה כמה מהיתרונות בריצוף מסוג גרניט פורצלן:

מגוון רחב - מכיוון ששוק זה פעיל מאוד ונפוץ מאוד, אריחי הגרניט פורצלן מגיעים במגוון עצום והגדול ביותר מבין שאר הריצופים של טקסטורות, צבעים ומרקמים.

חוזק ועמידות - ריצוף הקרמיקה בכלל וריצוף הפורצלן בפרט עמידים בפני ספיגה או שחיקה וזהו אחד היתרונות המשמעותיים ביותר. באופן כללי, כתמים על אריחי פורצלן כמעט ולא נראים.

אין צורך בתחזוקה מיוחדת - בניגוד לריצוף שיש למשל שאותו צריך ללטש מדי כמה שנים, בריצוף גרניט פורצלן אין צורך ולא נדרשת עבודת תחזוקה או טיפול מיוחד של איש מקצוע.

הדבקת ריצוף פורצלן על ריצוף קיים - ניתן להדביק ריצוף פורצלן גם על ריצוף ישן וכך במקרה של שיפוץ דירה, ניתן לחסוך לא מעט כסף בפירוק הריצוף.

חסרונות בגרניט פורצלן

כמו כל מוצר, גם לגרניט פורצלן ישנן חסרונות. אחד החסרונות העיקריים של הגרניט פורצלן הוא העמידות האסתטית בפני מכות ושברים. בניגוד לריצוף סומסום או ריצוף אבן טבעית, ברגע שאריח גרניט פורצלן מקבל מכה או שריטה הסימן מיד נראה לעין.

במקרים מסויימים ישנה הצטברות של לכלוך בין המרווחים של האריחים (פוגות) ויש לנקות זאת פעם בשנה בעזרת פוליש.

ריצוף פרקט - יתרונות וחסרונות


יתרונות בריצוף פרקט

מחיר - אחד היתרונות המשמעותיים ביותר הוא מחיר הפרקט שנחשב לאחד הזולים ביותר בתחום (ללא מחיר ההתקנה ולפרקט למינציה.

עיצוב ואסתטיקה - לפרקט (במיוחד פרקט עץ טבעי) יש את המראה הייחודי אוהבי מראה כפרי או עיצוב חם, לא יוכלו למצוא באף סוג ריצוף אחר.

קל לניקוי - ריצוף פרקט נחשב לאחד הקלים ביותר לניקוי. עוברים בזריזות עם סחבה לחה והרצפה נקייה.

קל לפירוק והרכבה - במקרה של פרקט למינציה בעיקר, קל יחסית לפרק את הריצוף ולהחזיר לקדמותו ללא סימנים או פגיעה בריצוף.

חסרונות בריצוף פרקט

רגישות - יחסית לריצופים אחרים, ריצוף הפרקט הוא רגיש יותר באופן כללי ולשריטות באופן פרטני. יש להיזהר ממעבר רהיטים וחפצים על ריצוף פרקט כדי שלא יספוג שריטות.

בעיית רטיבות - הפרקט (במיוחד פרקט עץ טבעי) רגיש מאוד למים וחשיפה מוגברת לרטיבות או למים יכולה להרוס באופן רציני את הריצוף. מסיבה זו, רבים מעדיפים לרצף את המטבח בריצוף אחר ולא בפרקט.

עמידות - ביחס לריצופים לבית אחרים, הפרקט מחזיק מעמד יחסית פחות שנים מריצופים כמו גרניט פורצלן או בטון למשל.

ריצוף שיש - יתרונות וחסרונות


יתרונות בריצוף שיש

ובכן, אחד היתרונות הגדולים של ריצוף השיש הוא הברק שלו. המראה הנוצץ של רצפת השיש מצליח לנצח את כל סוגי הריצוף האחרים ואף אחד מאלו לא מליח באמת להתחרות בו בכבוד.

יתרון נוסף שכדאי לציין הוא עניין השריטות. ריצוף שיש ברוב המקרים אינו צובר שריטות וזוהי גם אחת מהסיבות שהוא בדרך כלל נבחר להיות הריצוף במבנים ציבוריים.

כמו כן, שיש נוטה לא להתחמם ולכן במדינת ישראל שנחשבת למדינה חמה במיוחד, תכונה זו מהווה יתרון נוסף לריצוף בשיש.

חסרונות בריצוף שיש

מבחינת החסרונות של רצפת השיש, ניתן לציין את העובדה כי השיש המעובד רגיש לחומרי ניקוי מסויימים ואסור להשאירו במצב רטוב הרבה זמן אחרת המשטח יכול להיהרס.

בנוסף, בהרבה מאוד מקרים ריצופי השיש צוברים לאחר כמה שנים (בדרך כלל שנתיים שלוש) כתמים ולכלוכים ובמקרים כאלו נדרשת לבצע פעולת ליטוש. ליטוש שיש עולה לא מעט ולכן, כדאי לקחת גם את זה כשיקול לפני ההחלטה.

וחסרון אחרון אך חשוב מאוד. מחיר ריצוף השיש גבוה ביחס לריצופים אחרים כגון קרמיקה וגרניט פורצלן.

ריצוף אבן - יתרונות וחסרונות


ביחס לריצוף הקרמיקה או הפרקט, ריצוף אבן טבעית פחות פופולרי בשוק ההשיפוץ והעיצוב הישראלי. הנה כמה יתרונות וחסרונות של ריצוף זה:

יתרונות בריצוף אבן

העיצוב - ריצוף הבית באבן טבעית כגון אבן ירושלמית, אבן כורכר, אבן צפחה, אבן בזלת, אבן גרניט וכו' מעניק מראה ייחודי וטבעי שאף ריצוף אחר לא יכול להקנות.

זול במקרים מסויימים - ישנם ריצופי אבן כגון ריצוף סומסום הנחשב לריצוף זול במיוחד ולמי שמחפש את התקציב הזול ביותר, זוהי אופציה מצויינת עבורו.

בידוד - ריצוף אבן מבודד מפני חום וקור בצורה הטובה ביותר.

חסרונות בריצוף אבן

מחיר יקר - במקרים רבים ובסוגים רבים של ריצוף אבן לבית, גם עלות החומרים וגם עלות ההתקנה של ריצוף זה היא יקרה ולא מתאים לכל תקציב.

תחזוקה גבוהה - ריצוף אבן לבית דורש תחזוקה ברמה גבוהה ביחס לסוגים אחרים כגון מריחת סילר מדי שנה וכד'.

ריצוף בטון - יתרונות וחסרונות



יתרונות בריצוף בטון

חוזק ועמידות - היתרון המרכזי והמשמעותי ביותר בריצוף בטון הוא החוזק שלו. בניגוד לריצופים הקודמים בהם עסקנו בסדרת מדריכים זו כגון גרניט פורצלן או ריצוף שיש שנחשבים לעדינים ושבירים יותר, ריצתוף הבטון הוא חזק ביותר ועמיד בפני מכות ושברים ותנאי מזג אוויר.

אין צורך בשמירת רזרבות - בניגוד לריצופים אחרים, בהם אנו נדרשים לשמור אריחים נוספים כרזרבות כאשר נשבר אריח בודד, בריצוף בטון אין צורך בכך. כל מה שצריך הוא לשמור על המפרט ועל גוון האריח והחברה שייצרה עבורכם את האריחים, תוכל לשחזר במדוייק את אותו גוון של האריח.

מגוון עיצובי רחב מאוד - בריצוף בטון ניתן לייצר מגוון עצום של גוונים (למעלה מ-50 גוונים שונים) וכן גימורים בכל צורה שתחפצו החל מעיצוב במראה אבן טבעית, שיש, דמוי פרקט עץ ועוד.

חסרונות בריצוף בטון

אחד החסרונות הבולטים ברצפת בטון הוא כאשר ישנה בעיה של הצנרת שמתחת לריצוף. בשונה מריצופים אחרים, בבטון, יש צורך ממש לשבור את הריצוף, ולפעמים קשה מאוד לשחזר ולהחזיר את הרצפה לאותו המצב בדיוק.

חסרון נוסף הוא הבידוד של ריצוף הבטון. בחורף למשל, רצפת הבטון נחשבת קרה ביחס לריצופים אחרים וגם אם יש חימום תת רצפתי מתחת המשטח, לוחק לחום זמן רב להגיע (מצג שני, החום נשמר לאחר מכן זמן רב ברצפה).

כל הכתבות בסדרת הריצוף לבית:
ריצוף פרקט - המדריך המלא (חלק ראשון)
ריצוף פרקט - המדריך המלא (חלק שני)
ריצוף גרניט פורצלן - המדריך השלם
ריצוף שיש - המדריך השלם
ריצוף בטון - המדריך השלם

0 תגובות: