ריצוף פרקט - המדריך המלא (חלק שני)

קישורים ממומנים

כמה עולה פרקט עץ? מה משפיע בעיקר על מחיר הפרקט ומחיר התקנתו? איזו שיטת התקנה של פרקט עץ היא הזולה ביותר? והאם אפשר להתקין רצפת פרקט לבד? חלק שני במדריך השלם לריצוף פרקט בבית.

אחרי שבכתבה הקודמת הבנו והכרנו את כל סוגי הפרקטים הנמכרים כיום בישראל ולמדנו מהם ההבדלים בין כל אחד ואיזה פרקט מתאים לכל אחד, נשאר לבדוק חלק חשוב מאוד בקנייה הוא המחיר. ובכן, ראשית, כדי לבדוק כמה עולה פרקט יש להבין את כל הפרמטרים שמשפיעים על המחיר.

בגדול, מחיר הפרקטים בישראל מתחיל באיזור ה-40 ש"ח למטר רבוע לפרקט הזול ביותר ויכול להגיע עד ל-500 ש"ח למ"ר לפרקט האיכותי והיקר ביותר בשוק.

ובכן, אחד הפרמטרים המשפיעים ביותר על מחיר הפרקט הוא סוג הפרקט. הפרקט הזול ביותר הוא פרקט למינציה והיקר ביותר הוא פרקט העץ הגושני (עץ מלא). ברמת העיקרון ניתן לחלק את רמות המחיר של הסוגים למחירון הבא:

פרקטים - מחיר


מחיר פרקט למינציה

טווח מחירים: בין 40 ל-150 ש"ח למ"ר.

מחיר פרקט למינציה משתנה בעיקר לפי רמת השחיקה כפי שציינו בכתבה הקודמת כאשר הפרקט הזול ביותר יהיה רמת השחיקה הנמוכה ביותר (AC3) והיקר ביותר יהיה רמת שחיקה מסוג AC6 או קלאס 33.

כמו כן, קיים גורם נוסף שמשפיע על מחיר פרקט למינציה והוא הפאזה שהזכרנו בכתבה הקודמת. הפאזה שמציין למעשה את מרווח הלוחות של פרקט הלמינציה, מייקר את מחיר הפרקט.

מחיר פרקט עץ שכבתי 

טווח מחירים: בין 150 ל-250 ש"ח למ"ר.

בפרקט העץ השכבתי פערי המחירים באים לידי ביטוי במספר השכבות שמרכיבים את הפרקט. מספר השכבות הגדול ביותר הוא בפרקט הרב שכבתי אשר מכיל בדרך כלל 5 שכבות והוא הזול ביותר מבין סוגי הפרקט עץ הטבעי והיקר ביותר הוא הפרקט הדו שכבתי (2 שכבות בלבד).

מחיר פרקט עץ מלא (גושני) 

טווח מחירים: בין 250 ל-500 ש"ח למ"ר.

הפרמטר העיקרי שמשפיע על מחיר פרקט עץ מלא הוא סוג העץ ממנו הוא עשוי. לרוב, פרקט מעץ אלון יהיה היקר ביותר. בנוסף, במקרים מסויימים ישנם לקוחות הדורשים צביעה של פרקט עץ, בקשה זאת ברוב המקרים מייקרת את מחיר פרקט העץ.

גורמים נוספים שמשפיעים על עלות הפרקט:

עובי הפרקט - ככל שהפרקט עבה יותר, כך מחירו יהיה יקר יותר.

ארץ הייצור - פרקטים המיוצרים בסין זולים יותר מן הפרקטים המיובאים מאירופה.

גודל החדר/בית - כמות הפרקטים שתזמינו משפיעה אף היא על המחיר וככל שתזמינו כמות גדולה יותר שלחומר, כך המחיר יהיה זול יותר.

מחיר התקנת פרקט


בדיוק כמו מחיר הפרקטים, גם מחיר התקנת פרקטים משתנה ומתחלק לפי סוג הפרקט. נציג לכם עתה מחירון התקנת פרקטים לפי הסוגים השונים.

מחיר התקנת פרקט למינציה

טווח מחירים:  בין 30 ל-60 ש"ח למ"ר.

ההתקנה של פרקט למינציה נקראת "הנחה צפה". למי שרוצה להבין - מדובר בהנחה של לוחות הפרקט ללא הדבקתם לרצפה. מחיר התקנת פרקט למינציה מושפע אף הוא מסוג רמת השחיקה של הפרקט (AC3-AC6) ובהרבה המקרים, איש המקצוע ידרוש מכם מחיר גבוה יותר על התקנת פרקט עם רמת שחיקה גבוה.

המלצה: התקנה של פרקט למינציה נחשבת להתקנה הקלה ביותר מבין סוגי ההתקנות ואם יש לכם זוג ידיים טובות וסבלנות, תוכלו לעשות זאת לבד ולהתקין פרקט למינציה בשיטת עשה זאת בעצמך ולחסוך את עלות ההתקנה שהיא לא מעט. הנה סרטון הדרכה שמדגים כיצד מתקינים פרקט למינציה:

איך להתקין פרקט למינציה


מחיר התקנת פרקט עץ

טווח מחירים: בין 50 ש"ח ל-120 ש"ח.

התקנת פרקט עץ היא משימה מורכבת ישנן שלוש שיטות להתקנת פרקט עץ. התקנה צפה, מסמור או הדבקה.  מחירון ההתקנה של פרקט עץ נחלק בצורה הבאה: ההתקנה הזולה ביותר של פרקט עץ היא התקנה צפה שבה המחיר מתחיל באיזור ה-50 ש"ח למ"ר. הדרגה הבאה היא התקנה בעזרת הדבקה והיא מתחילה בסביבות ה-70 ש"ח למ"ר וההתקנה היקרה ביותר לפרקט עץ היא התקנה בעזרת מסמור ומחירה מתחיל באיזור ה-100 ש"ח למ"ר.

בנוסף, גם כאן ישנו הבדל במחיר ההתקנה בין פרקט עץ שכבתי (לפי מספר השכבות) לבין פרקט עץ גושני (עץ מלא).

חשוב מאוד לדעת: מחיר התקנת הפרקט אמורה לכלול גם את מחיר ההובלה וגם את מחיר התוספות והאביזרים.

מחירון עבודות נוספות


להלן מחירון נוסף של עבודות ספציפיות ופרטניות לאלו שרוצים תוספות מיוחדות או לאלו שיש כבר רצפת פרקט בבית וצריכים לבצע עבודות תחזוקה מסויימות:
 
מחיר צביעת פרקט 

מחיר צביעת פרקט משתנה בהתאם לסוג הפרקט (פרקט למינציה או פרקט עץ) ולסוג הצביעה (שמן או לכה). המחיר נע בין 100 ל-120 ש"ח למ"ר.

מחיר ליטוש וחידוש פרקט עץ

פרקטים מעץ יכולים לעבור גם חידוש בעזרת ליטוש מיוחד ובציפוי שכבה של שמן או לכה. מחיר חידוש פרקט עץ מתחיל בסביבות 80-90 ש"ח ויכול להגיע עד ל-200 ש"ח. תלוי בכמות העבודה הנדרשת. המחיר אמור לכלול גם את השכבה של הלכה או השמן.

מחיר פוליש לפרקט

מחיר פוליש לפרקט משתנה בהתאם לסוג הפרקט. בגדול, מחיר פוליש לפרקט למיציה נע בין 20 ל-40 ש"ח ומחיר פוליש לפרקט עץ נע בין 30 ל-45 ש"ח.

מחיר תוספת פאנל לפרקט

המחיר עבור תוספת פאנל לפרקט הוא בין 15 ל-25 ש"ח למטר רץ.

כתבות נוספות בסדרה:
ריצוף פרקט - המדריך המלא (חלק ראשון)
ריצוף גרניט פורצלן - המדריך השלם
ריצוף שיש - המדריך השלם

0 תגובות: