ריצוף שיש - המדריך השלם

קישורים ממומנים

האם כדאי לקנות רצפת שיש? מהן היתרונות והחסרונות ולמי זה כדאי? וגם, כמה עולה ריצוף שיש בישראל ואיך אפשר לחסוך בעלות ההתקנה? כל אלו ועוד במדריך השלם לריצוף שיש. כולם מוזמנים.

לאט לאט, הופך השיש להיות אחד מהריצופים המובילים ביותר בשוק הבנייה והשיפוץ הישראלי. בכתבות הקודמות בבלוג שלנו, עסקנו במשטחי שיש למטבח, אך היום כגשר לקראת סדרת כתבות חדשה שתעסוק בריצוף לבית, אנו נפתח ונתחיל עם ריצוף שיש לבית.

במדריך זה נבדוק ונמנה את היתרונות והחסרונות של ריצוף השיש לבית, נבדוק מהו המחירים הממוצעים של ריצוף זה וגם נראה כיצד מטפלים בו בצורה הטובה ביותר. מתחילים.

מה זה ריצוף שיש?


כעיקרון, ריצוף שיש הוא ריצוף העשוי ממרצפות העשויות אבן שיש אך למעשה ובפועל, רוב ריצוף השיש בישראל הוא לא שיש טבעי אלא שיש מעובד ומלאכותי שמיוצר מאבן גיר כמו למשל שיש קיסר וכד'.

מכיוון שרוב ריצוף השיש הוא מעובד, חברות הייצור השונות יכולות להציע מגוון גדול של צבעים וטקסטורות שמקנות לריצוף מראה עיצובי ומאוד אסתטי. אחד המאפיינים המזוהים בעיקר עם ריצוף משיש הוא הברק והנוצצות של המשטח שגורם לחלל למראה יוקרתי ונקי יותר מריצופים אחרים.

המלצה: רוב המומחים ממליצים על גוונים בהירים של ריצוף שיש.

בדרך כלל, ריצוף השיש היה בעיקר נפוץ במבנים גדולים וברחבות ציבוריות כמו מוזיאונים, היכלים וכד' אך בשנים האחרונות - בעיקר בגלל ירידת מחיר השיש המעובד, הפך ריצוף זה לנפוץ ופופולרי במיוחד גם בבתים פרטיים.

ריצוף שיש - יתרונות וחסרונות


יתרונות בריצוף שיש

ובכן, כפי שהזכרנו קודם, אחד היתרונות הגדולים של ריצוף השיש הוא הברק שלו. המראה הנוצץ של רצפת השיש מצליח לנצח את כל סוגי הריצוף האחרים ואף אחד מאלו לא מליח באמת להתחרות בו בכבוד.

יתרון נוסף שכדאי לציין הוא עניין השריטות. ריצוף שיש ברוב המקרים אינו צובר שריטות וזוהי גם אחת מהסיבות שהוא בדרך כלל נבחר להיות הריצוף במבנים ציבוריים.

כמו כן, שיש נוטה לא להתחמם ולכן במדינת ישראל שנחשבת למדינה חמה במיוחד, תכונה זו מהווה יתרון נוסף לריצוף בשיש.

חסרונות בריצוף שיש

מבחינת החסרונות של רצפת השיש, ניתן לציין את העובדה כי השיש המעובד רגיש לחומרי ניקוי מסויימים ואסור להשאירו במצב רטוב הרבה זמן אחרת המשטח יכול להיהרס.

בנוסף, בהרבה מאוד מקרים ריצופי השיש צוברים לאחר כמה שנים (בדרך כלל שנתיים שלוש) כתמים ולכלוכים ובמקרים כאלו נדרשת לבצע פעולת ליטוש. ליטוש שיש עולה לא מעט ולכן, כדאי לקחת גם את זה כשיקול לפני ההחלטה.

וחסרון אחרון אך חשוב מאוד. מחיר ריצוף השיש גבוה ביחס לריצופים אחרים כגון קרמיקה וגרניט פורצלן.

המלצה: מומלץ לבצע לאחר כחצי שנה מקניית הריצוף, הברקה קריסטלית עם ציפוי של משטח דונג למראה מבריק וגם כדי למנוע החלקה על המשטח.

ריצוף שיש - מחיר


ובכן, שרוצים לדעת כמה עולה ריצוף שיש, צריך להבין קודם כי מדובר בשני מקורות שונים. מחיר אחד שייך לחומר עצמו (שכולל ברוב המקרים גם הובלה) והמחיר השני הוא עבור ההתקנה של השיש.

מחירי שיש לרצפה

לפי בדיקה שעשינו ברשת, מחיר השיש (החומר עצמו) נע בין 150 ש"ח ל-500 ש"ח למ"ר כאשר המחיר משתנה בהתאם לסוג השיש, צבע וגם המותג או החברה שאתם קונים מהם (אלוני, חרש, אליהו חסון וכו'). שימו לב: המחיר הוא בדרך כלל כולל הובלה.

מחיר התקנת ריצוף שיש

לאחר שקיבלתם את האריחים לבית, תצטרכו להזמין איש מקצוע (רצף) שאחראי ומתמחה בריצופים. טווח המחירים של ריצוף השיש הוא בין 100 ל-200 ש"ח למ"ר. הגורם המשפיע ביותר על מחיר הרצף הוא המשטח עליו צריך להדביק את המרצפות (בטון, טיט או ריצוף קיים). בנוסף, במקרה שאתם רוצים להחליף את הריצוף, תידרשו לשלם תוספת רצינית גם על פירוק הריצוף הישן.

איך אפשר לחסוך במחיר התקנת הריצוף?


במידה ואתם רוצים להחליף את הריצוף בבית, מומלץ להשאיר את הריצוף הישן ולא להסיר אותו ולהדביק מעליו את ריצוף השיש. כך למעשה, אתם מרוויחים כפול. ראשית, אתם חוסכים בהוצאות את מחיר פירוק הריצוף הישן. שנית, פעולת הריצוף על פני ריצוף קיים היא מהירה וקלה יחסית. בנוסף, ישנם מומחים הטוענים כי בהדבקת השיש לריצוף ישנו יתרון שהשיש אינו סופג את הלחות מהאדמה ולכן ממליצים לעשות זאת גם ללא החיסכון במחיר.

כתבות נוספות בסדרת הריצוף לבית:
ריצוף פרקט - המדריך המלא (חלק ראשון)
ריצוף פרקט - המדריך המלא (חלק שני)
ריצוף גרניט פורצלן - המדריך השלם
ריצוף בטון - המדריך השלם

1 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

מאוד אהבתי תמאמר