שיש חברון - המדריך השלם

קישורים ממומנים

האם כדאי לקנות שיש חברון? מה זה בכלל וממה הוא עשוי? וכמה הוא עולה ביחס לסוגי שיש אחרים? כל זה ועוד במדריך הבא על השיש הנפוץ ביותר בישראל.

לאחר שכבר עסקנו בכתבה הקודמת בשיש קיסר שנחשב לנפוץ ביותר בישראל, היום נעסוק בשיש שנחשב למלך משטחי השיש והפופולרי ביותר בישראל, ננסה להבין מהו סוד הקסם של השיש הזה, כמה הוא עולה  ומדוע הוא נבחר לשיש הנפוץ ביותר בקרב הקבלנים שמציעים אותו כברירת מחדל כמעט בכל מטבח חדש בישראל.

מהו שיש חברון?


ראשית, כדאי להבין מהו שיש חברון וממה הוא עשוי. ובכן, שיש חברון (אשר נקרא גם שיש חברוני) שייך למשפחת השיש המדומה שהם למעשה אינם שיש טבעי אלא סוג של אבן או סלע שמלוטשים ומקנים לאבן מראה של שיש אמיתי.

שיש חברון נקרא כך היות וסוג האבן הספיציפית אותה מלטשים הנקראת "חלילה", נמצאת בעיקר באיזור חברון ומשם השיש הזה מגיע לישראל ואף לרחבי העולם.

שיש חברון - מאפיינים עיקריים


שיש חברון קיים בישראל שנים רבות ואין זה סתם. שיש זה נחשב לאחד החזקים ביותר ביחס לכל שאר הסוגים והעדות לכך היא שעדיין ולמרות הטכנולוגיה האדירה שהתפתחה בתחום השיש, עדיין הוא נחשב לשיש חזק, עמיד ואיכותי.

הגוון העיקרי של שיש חברון הוא בדרך כלל ורדרד-צהבהב עם קוים לא סימטריים אשר מופיעים לאורך המשטח. אגב למרות שברוב המקרים, שיש חברון משמש ומשווק בעיקר למטבח, ניתן למצוא אותו לעיתים קרובות גם כציפוי מצבות או כחיפויי קירות פנים או חוץ.

היות והשינוע של השיש ועלות הייצור שלו נמוכות משמעותית משאר הסוגים והמתחרים שלו, שיש חברון הוא למעשה השיש הזול ביותר בישראל וזוהי כמובן אחת הסיבות הנוספות להצלחתו האדירה בארץ.

שיש חברון - יתרונות וחסרונות


קל מאוד לאפיין את היתרונות והחסרונות של שיש חברון. הנה כמה יתרונות וחסרונות של השיש הפופולרי ביותר בישראל:

יתרונות

חוזק ועמידות - שיש חברון מחזיק מעמד להרבה מאוד שנים, אינו נסדק בקלות ואינו צובר שריטות מיוחדות.

מחיר זול - כפי שציינו, מחירו הזול של שיש חברון יחד עמידותו הגבוהה, קורצת לכל מי שחפץ בשיש זול אך איכותי במקביל. למעשה שיש זה כל כך זול,עד כי במקרים מסויימים מחירו מגיע אפילו ליותר מחצי מהמחיר של הסוגים האחרים.

ניקיון - קל יחסית לניקוי (גם ביחס לסוגים האחרים).

חסרונות

מצד שני, אם רוצים, אפשר למצוא גם חסרונות במשטח שיש הזה. אחד העיקריים הוא המראה האסתטי של השיש. אם יצא לכם לראות סוגים אחרים של משטחי שיש למטבח כגון שיש קיסר או שיש גרניט, תוכלו להבחין מיד בהבדלים העיצוביים של המשטח. הסוגים האחרים מגיעים בשלל צבעים וגוונים ולידם, נראה שיש החברון קצת חיוור.

חסרון נוסף של שיש חברון הוא הצורך ללטשו מדי כמה שנים (ההמלצה הרווחות היא כל 5 שנים). ליטוש שיש עולה לא מעט ולכן, ישנם כאלו שנמנעים מלקנות שיש זה רק מסיבה זו.

עוד חסרון שניתן לומר על שיש חברון הוא צבירת הכתמים הגבוהה שלו ביחס למשטחים האחרים המוצעים בשוק.

שיש קיסר - מחיר


כפי שציינו כבר קודם, שיש חברון הוא השיש הזול ביותר בישראל ואם משטחים אחרים מתחילים בסביבות ה-600-700 ש"ח למטר. אפשר למצוא שיש חברון החל מ-250 ש"ח למטר בחנויות שונות.

האם כדאי לקנות שיש חברון?


לסיכומו של עניין, נשאלת השאלה האם כדאי לקנות שיש חברון. ובכן, התשובה שצריכה להוביל אתכם לקנות את השיש הנ"ל היא רק כאשר התקציב שלכם מוגבל ואינו מאפשר לכם להיות מספיק גמישים במחיר. במידה והתקציב שלכם גבוה יותר, כדאי לקנות סוגי שיש אחרים שנראים יותר טוב מבחינה אסתטית וורסיטליים יותר כך שתוכלו להתאים גוונים ומרקמים מתאימים יותר לעיצוב הכללי של המטבח.

כתבות נוספות בתחום השיש למטבח:
שיש קיסר - המדריך השלם
אז איזה שיש למטבח לקנות?
שיש גרניט - המדריך השלם

1 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

איך מנקים כתמים בשיש חברוני (למשל כתמי חלודה)