טורנדו או אלקטרה?

קישורים ממומנים

אז איזה טוב יותר טורנדו או אלקטרה? בכתבה הבאה ניסינו לעזור לכם בעזרת הרשת למצוא את התשובה המתאימה עבורכם.

אנו ממשיכים בסדרת הכתבות שלנו לקיץ 2013 בה אנו מרכזים לכם סדרת מדריכי קנייה למזגנים. בכתבות הקודמות, בדקנו אילו דגמים חדשים של מזגנים נמכרים כיום בשוק ומהם המחירים הממוצעים לפי מותג, דגם וגודל (כ"ס).

היום אנחנו בודקים מהי הפופולריות של שני המזגנים והמותגים המובילים בישראל וננסה למצוא באמצעות הרשת את התשובה לשאלה: איזה מזגן עדיף לקנות אלקטרה או טורנדו?

טורנדו או אלקטרה?


זאת כמובן אחת השאלות הנפוצות ביותר כשניגשים לקנות מזגן חדש בישראל. שתי החברות המובילות את שוק המזגנים ללא עוררין הן אלקטרה וטורנדו. שתי החברות "מפציצות" אותנו בפרסומים ומתחרות אחת בשנייה בדגמים וטכנולוגיות חדשות ובנתינת השירות הטוב ביותר.

כדי לנסות ולענות על השאלה, בדרנו ברשת במספר אתרים ופורומים מה הגולשים חושבים על כך. ובכן, כדאי להתחיל עם אחת העובדות שלא הרבה מכירים והיא שקיים הבדל משמעותי בין מזגני אלקטרה ומזגני טורנדו. ההבדל הוא בתהליך ייצור המזגנים. לטורנדו אין למעשה מפעל ייצור משלה והיא למעשה יבואנים מאוד גדולה של מזגנים המיוצרים בסין.

אמנם גם אלקטרה מייצרת את המזגנים בסין אך לאלקטרה מפעל משלה בסין וזהו הבדל משמעותי. בנוסף, כמה מרשתות השיווק הגדולות של המזגנים בישראל כגון "מיזוג נטו", "ענק המזגנים" או "עולם המיזוג" הם למעשה חנויות בבעלות של אותם בעלים של חברת טורנדו ולכן, כדאי לקחת בחשבון את ההמלצות מחנויות אלו ולוודא שהן אובייקטיביות. הפוסט הבא מסביר את כל העניין הזה בצורה מפורטת ומעניינת ביותר.

דרך נוספת לגלות איזה מזגן טוב יותר שמצאנו היא באמצעות האתר המצוין של מידרג. בעמוד הבא, בדק במידרג בעזרת 30 טכנאי מזגנים על איזה חברה הם ממליצים ושם ניתן למצוא תשובות אובייקטיביות של טכנאי מיזוג בעלי ניסיון. אמנם הבדיקה כללה את כל סוגי המזגנים הנמכרים בישראל והמקום הראשון שימו לב, בכלל לא שייך לאלקטרה או לטורנדו (המקום ראשון הוא מזגן מיצובישי) , אנחנו נתייחס בשלב זה רק לשתי החברות האלו.

ובכן, בבדיקה הנ"ל חילקו את השאלות לשני חלקים - המזגן הכי טוב ללא מגבלת תקציב והמזגן כמזגן  הכי טוב עם שיקול כלכלי, ובכן, אם נשים בצד את ההמלצה הגורפת של רוב הטכנאים למזגן מיצובישי (שעולה הרבה יותר מהמזגנים של אלקטרה וטורנדו) רוב טכנאי המזגנים ממליצים נתנו ציון גבוה יותר למזגני אלקטרה גם עם שיקול כלכלי וגם ללא שיקול כלכלי. אגב, אלקטרה מנצחת כאן גם במזגנים העיליים וגם במערכת מזגן מיני מרכזי.

בסקר הבא (סקר קטן אמנם אך בכל זאת) שנעשה באתר הפורומים FXP, חמישה עשר מצביעים מתוך 26 איש בחרו באלקטרה, 5 בחרו בטורנדו ו-6 טענו שלא מרוצים משתיהן.

ומי מנצח בקרב התדמית? בכתבה הבאה מאתר כלכליסט (שימו לב, הכתבה פורסמה לפני כמה שנים), נמצא כי דווקא חברת טורנדו היא החברה המובילה בקרב כלל הצרכנים הישראלי ומזגן טורנדו נתפס כמזגן צעיר וחדשני לעומת מזגן אלקטרה שנתפס כמזגן מיושן, משעמם ויקר.

למען הסר ספק: כתבה זו הינה אובייקטיבית לחלוטין ואינה שייכת לאף אחד מן החברות הנ"ל. כל הממצאים שמצאנו הם מחיפושים אובייקטיביים באתרי הרשת השונים ואין אנו אחראים על מידע זה.

כתבות אחרות בסדרה:
מחירי מזגנים - קיץ 2013
מזגנים חדשים - קיץ 2013

0 תגובות: