חידוש אמבטיה - האם להחליף או רק לצפות?

קישורים ממומנים

שיפוץ אמבטיה יכול להתבצע בשתי פעולות אפשריות: החלפת האמבטיה הישנה בחדשה או לחילופין ציפוי או הלבשת אמבטיה חדשה על האמבטיה הקיימת. איזו שיטה עדיפה? וכמה כל שיטה עולה? בכתבה הבאה.

אם גם אתם לא מרוצים ממצב האמבטיה שלכם, אתם לא לבד. החומרים מהם עשויות האמבטיות בישראל (במיוחד הישנות) לא מחזיקים מעמד זמן רב ולאחר כמה שנים ייתכן מאוד כי הצבע הלבן והמבריק שהכרתם כבר לא כל כל כך מבריק במקרה הטוב וכבר לא כל כך לבן במקרה הרע. אז מה עושים ואיך מחזירים את המצב לקדמותו?

ובכן, כיום, ישנן שתי אפשריות להבריק ולשפץ את האמבטיה. הראשונה היא להזמין שיפוצניק שיפרק וישבור את האמבטיה הקיימת ובמקומה יציב לכם אמבטיה חדשה ומבריקה במקום הישנה. האופציה השנייה היא שיטה שיובאה מחו"ל והיא ציפוי או חידוש האמבטיה הקיימת בכך שמניחים שכבה חדשה של אמבטיה מעל האמבטיה הקיימת ללא צורף בפירוק והרכבה של האמבטיה הישנה (שיטה זו נקראת גם הלבשת אמבטיה).

ננסה לפרט ולהסביר על כל אחת מהשיטות וגם לבדוק כמה כסף תצטרכו לשלם עבור כל אחת מהשיטות.

חידוש אמבטיה - החלפת אמבטיה חדשה


ובכן, כפי שאתם בוודאי מבינים, פירוק אמבטיה ישנה והחלפתה באמבטיה חדשה היא סיפור לא פשוט בכלל שכן הדבר דורש תכנון מקדים ומלווה בשיפוצים נוספים הנדרשים כתוצאה מכך כמו למשל חיפוי קרמיקה מחדש, טיפול בצנרת חדשה (במידה וישנה תזוזה של האמבטיה) וכד'.

עלות פירוק והרכבה של אמבטיה

מחיר פירוק אמבטיה והתקנת אמבטיה חדשה מתחיל בממוצע באיזור 2000 ש"ח ויכול להגיע גם ל-5000 ו-6000 ש"ח (תלוי בסוג האמבטיה שבחרתם ובתוספות שנדרשו). מחיר זה גבוה בהרבה מן האופציה של הלבשת אמבטיה קיימת (שמיד נפרט עליה) אך מצד שני מציע חידוש אמיתי לחדר האמבטיה ומבטיח לכם הרבה שנים של שקט בתחום השיפוצים בחדר זה.

למי זה מומלץ?

אנחנו היינו ממליצים לפרק את האמבטיה ולהתקין חדשה רק במקרה שאתם אלו הגרים בדירה (ולא משכירים) ובמקרה בו ישנה קרמיקה שגם היא במצב לא מזהיר ואז כדאי כבר לחשוב על שיטה זו. אחרת, כדאי לכם לשקול את האופציה השניה.

חידוש אמבטיה - הלבשת אמבטיה על הקיימת


אז כפי שציינו, ישנה אופציה זולה בהרבה מפירוק אמבטיה והיא הלבשת אמבטיה חדשה מעל האמבטיה הקיימת. שיטה זו החלה לפני שנים רבות אך בשנים האחרונות תופסת תאוצה יותר ויותר. בשיטה זו האמבטיה הקיימת נשארת וכך קודם כל אתם חוסכים את עלות הפירוק. בשיטה זו מניחים שכבה חדשה של אמבטיה אקרילית על הקיימת ומדביקים אותה ובזה מסתיים הסיפור. אין צורך בהחלפת קרמיקה או בעבודה עם הצנרת.

עלות הלבשת אמבטיה

מחיר הלבשת אמבטיה משתנה בין השיפוצניקים השונים אך מתחיל בממוצע באיזור ה-700 ש"ח לכל העבודה ויכול להגיע במצבים מסויימים ל-1500 ש"ח ויותר.

למי זה מומלץ?

אם אתם מחפשים רק לטפל באמבטיה באופן נקודתי או משכירים דירה ולא מעוניינים לשפץ אותה באופן מאסיבי אלא רק להתאים אותה במידה ראויה לדיירים, אופציה זו היא אידיאלית עבורכם. בדרך זו תוכלו לא רק לחסוך לפחות 1500 ש"ח, אלא גם לקבל עבודה מהירה בהרבה שכן עבודת הלבשת אמבטיה אורכת כמה שעות בלבד ואילו פירוק והרכבה יכול לקחת כמה ימים טובים.

0 תגובות: