דלפק מטבח - המדריך השלם

קישורים ממומנים

האם כדאי להוסיף דלפק מטבח לבית? מהם יתרונותיו? איפה אפשר להתקין אותו וכמה זה עולה בכלל? כל זה ועוד טיפים והמלצות שונות בנושא, במדריך השלם הבא.

אנו ממשיכים בסדרת הכתבות שלנו העוסקת במטבח והפעם אנחנו מגיעים לריהוט מעניין ומיוחד במטבח - דלפק מטבח. למרות שדלפק המטבח נראה כאביזר קטן ולא משמעותי כל כך בעיצוב הכללי של המטבח, בתכנון ועיצוב נכון, אפשר להפוך את דלפק המטבח לרהיט משמעותי במיוחד שישפיע על כל המראה של המטבח.

בכתבה הבאה נסקור את הסוגים השונים של דלפק מטבח, ננסה להבין מהם ההבדלים בין דלפק מטבח לשולחן מטבח ומהם היתרונות והחסרונות שלו. בנוסף, נבדוק כמה עולה דלפק מטבח בממוצע ואילו חנויות מוכרות ומתמחות בריהוט זה.

מה זה דלפק מטבח


למרות שלדלפק מטבח פירושים שונים ודרכים שונות להגדיר אותו, דלפק מטבח ברמה הפשוטה הוא למעשה משטח הממוקם במטבח ללא תמיכה מהרצפה וכך בניגוד לשולחן אוכל העומד על רגליים, דלפק מטבח תלוי על קיר (או מעל יחידה עומדת) אך עדיין יכול לשמש כשולחן לכל דבר.

שולחן אוכל או דלפק מטבח?


יתרונות של דלפק מטבח

היתרון המרכזי והעיקרי בדלפק מטבח הוא החיסכון במקום. מכיוון שאת הדלפק ניתן לתלות על הקיר או להציב אותו כהמשך של משטח השיש או יחידת עבודה נפרדת וכך לחסוך את המקום הנוסף ששולחן אוכל רגיל תופס.

יתרון נוסף הוא הדינמיות והמגוון העיצובי שיכול להציע דלפק מטבח ששולחן אוכל לא תמיד יכול לספק.

חסרונות בדלפק מטבח

החסרון של דלפק מטבח הוא כאשר רוצים פינת אוכל למטבח למטבח קיים ולא בשלב התכנון. במקרה כזה, רוב הסיכויים שדלפק מטבח לא יתאים גם מבינה עיצובית וגם מבחינה מעשית וכלכלית והאופציה הפשוטה והזולה היא להוסיף שולחן אוכל למטבח.

חסרון נוסף, הוא אי היכולת להחליף בצורה קלה ופשוטה את הדלפק לעומת שולחן אוכל שתמיד אפשר לקנות אחד אחר במקום הישן.

סוגים של דלפקים למטבחים


תחום הדלפקים למטבח הוא תחום מאוד מגוון וזאת מפני שניתן להציב את הדלפק כמעט בכל מקום ובכל גובה שרוצים. בדרך כלל דלפק המטבח הקלאסי הוא מלבני ובגובה שולחן רגיל וממוקם ממול משטח השיש במטבח אך ניתן למצוא גם סוגים רבים של מיקומים שונים וכן גבהים שונים (עם כסאות גבוהים בהתאם) של דלפקים.

גם החומר ממנו עשוי דלפק המטבח, רבגוני מאוד. החומר הנפוץ ביותר הוא עץ (בדרך כלל עץ מלא מסוג אלון ועבה במיוחד כדי ליצור מאסיביות ועומק של שולחן) הנקרא גם משטח בוצ'ר אך ניתן למצוא גם דלפקים למטבח משיש או אפילו מאלומיניום.

המלצה: ישנם גם דלפק למטבח מתקפל שנועד לחסוך את המקום של השולחן וממוקם בדרך כלל במעבר המטבח כאשר הוא נפתח רק בזמן הארוחה ונמצא במצב סגור וצמוד לקיר בשאר הזמן.

אנו ממליצים לכם בחום לבקר בעמוד הבא ולצפות בעשרות סוגים שונים של דלפקים מעוצבים בקפידה רבה שיגרמו לכם לחשוב פעמיים לפני שתחשבו על הוספת שולחן אוכל במטבח.

דלפקים למטבח - מחיר


מכיוון שברוב המקרים, דלפק למטבח מתוכנן ומעוצב ביחד עם כל עיצוב המטבח, קשה מאוד לנעריך מחיר של דלפק מטבח בודד. בכל אופן, ניתן לומר כי המחיר מתחיל באיזור ה-3000 ש"ח לדלפק מטבח כולל לפחות 2 כסאות. מאיזור זה, הדלפק יכול להגיע גם ל-10,000 ש"ח ומעלה כאשר ישנם כמה פרמטרים עיקריים שמשפיעים על המחיר:

חומר הדלפק - דלפק מטבח העשוי מעץ מלא ועבה יהיה היקר ביותר מבין החומרים השונים. אם אתם מחפשים דלפק מטבח זול, רצוי לבחור דלפק העשוי מ-MDF שהוא נחשב לאחד התחליפים הזולים הטובים ביותר לעץ מלא. המלצה: למי שמחפש דלפקים למטבח זולים, באיקאה מוכרים דלפקים כאלה. ניתן לראות כאן.

גודל הדלפק - די פשוט, ככל שתזמינו דלפק גדול יותר, כך גל יעלה המחיר.

התקנת ומקום הדלפק - כפי שציינו קודם, ישנם דרכים רבות להציב את הדלפק (צפו בקישור שצירפנו בפיסקה הקודמת). ישנם דרכים יצירתיות ביותר להציב את הדלפק ולהוסיף לו גם אלמנטים נוספים כגון גופי תאורה, צביעה מיוחדת, עיצובי גבס ועוד. כל אלו, ישפיעו רבות על מחיר הדלפק.

דלפק מטבח - לפני ואחרי


לסיום, הנה סרטון מצוין בו אפשר גם לראות כיצד מתקינים את הדלפק למטבח (במקרה הזה מעל יחידת ארונות קטנה) וגם לראות כיצד המטבח היה נראה לפני הוספת הדלפק וכיצד אחרי. מומלץ!



כתבות נוספות בסדרה:
אי למטבח - המדריך המלא
איזה שיש למטבח לקנות?
מטבחים זולים
 

0 תגובות: