בריקים לחיפוי - המדריך השלם

קישורים ממומנים

מה זה בכלל בריקים? איך יודעים איזה בריקים כדאי לקנות ואיפה קונים? כמה זה עולה ומהם המחירים הממוצעים? כל מה שרציתם לדעת על בריקים לחיפוי קירות עכשיו במדריך אחד פשוט ומסודר.

אחד הטרנדים העכשוויים ביותר בשנים האחרונות בתחום עיצוב ושיפוץ הבית בישראל הוא חיפוי קירות הפנים והחוץ בבריקים מיוחדים שמקנים לבית מראה כפרי וחמים הן בתוך הבית והן מבחוצה לו.

במדריך הבא נסביר לכם את כל מה שתצטרכו לדעת על הבריקים החל מהסבר כללי על המושג, סוגי בריקים הקיימים בשוק וההבדלים ביניהם, מחירים ממוצעים של הבריקים בשוק הישראלי וגם טיפים והמלצות כלליות שיעזרו לכם.

אז מה זה בכלל בריקים?


ובכן, במובן המילולי של המילה, בריקים הם למעשה לבנים (המילה "בריק" היא למעשה "Brick" שפירושה לבנה). במובן הרחב יותר של המילה ובאופן השימוש בביטוי בשפה המקצועית בתחום הבנייה בישראל, משתמשים בביטוי בריקים כלבנים המשמשות לחיפוי הקירות בלבד ולא לבניית שלד הבית ע"י לבנים.

חיפוי קירות בעזרת בריקים נפוץ מאוד כבר הרבה מאוד שנים באירופה ובמדינות נוספות ברחבי העולם אך בישראל, השימוש הנפוץ בבריקים החל רק בשנים האחרונות וכיום, ניתן להבחין בהרבה מאוד בתים בישראל המחופים באחד מן הסוגים הרבים של הבריקים השונים.

שימוש בלבנים המיוחדים האלו נועד ברוב המוחלט של המקרים לעיצוב ואסתטיקה בלבד ואינו אמור להוות תחליף לאטימות או חוזק שלד הבית. כיום בתים רבים משתמשים גם בבריקים בחיפוי קירות הפנים של הבית ובעיקר בחדרי הסלון, המטבח ופינת האוכל.

סוגים נפוצים של בריקים לחיפוי


כמו במוצרים רבים ונוספים, ישנם הרבה מאוד סוגים של בריקים הנמכרים כיום ע"י החברות שמתמחות בייצור וייבוא אבנים לבנייה. בעיקרון, הבריקים מגיעים בשתי צורות - ייצור או פירוק כאשר במקרה האחרון, מדובר על בריקים שנאספים מאתרים שונים ברחבי העולם ובמקרה הראשון מדובר על אבנים שמיוצרים לפי דרישה.

החברות אשר משווקות את הבריקים נחלקות לכאלו שמייצרות כאן את הלבנים ולכאלו המייבאות מחו"ל. נהוג לחלק את הבריקים לשלושה סוגים עיקריים אשר נחשבים לנפוצים ולפופולריים ביותר בשוק הישראלי:

בריקים רטרו

בריקים רטרו הם בריקים חדשים אשר נוצרו מאבן טבעית ומתאימים לסגנון הרטרו או ענתיק המיועד לבתים שמחפשים סגנון עיצובי שכזה. בדרך כלל הבריקים האלו מגיעים בצבעים בהירים ובגוונים כגון צהוב, חום בהיר, זהבהב וכו'.

בריקים מודרניים

הבריק המודרני מיוצר על פי הזמנה ולפי דרישה. ברוב המקרים הבריק המודרני מגיע בגוונים כהים יותר ובעיקר בגוונים רבים של אפור אך ניתן גם למצוא בחברות מסויימות גם בריקים הצבועים בגווני לבן ואפור בהיר. בניגוד לבריקים מפירוק, הלבנים האלו מגיעים בגוון אחיד ונועדו בעיקר ליצור סגנון עיצובי "הייטקיסטי" וחדשני. ביחס לשאר הסוגים, הבריקים האלו נחשבים לזולים ביותר.

בריקים מפירוק

בריקים מפירוק הן לבנים שנאספו מאתרי בנייה שונים ברחבי העולם ועברו תהליך מסוים הכולל ניקוי, אריזה וכד', ומשווקים לחברות המתמחות בחומרים לבנייה. מסיבה זו, בריקים מפירוק ברוב המקרים מגיעות בגוון ייחודי לכל לבנה ואינם מגיעים בגוון זהה ואחיד כמו בסוגים אחרים. בריקים מחיפוי נחשבים לבריקים היוקרתיים ביותר והיקרים ביותר.

בריקים לחיפוי קירות - לא רק בקירות חוץ


כפי שהזכרנו קודם, שימוש בבריקים לחיפוי אינו נפוץ רק בקירות מחוץ לבית אלא גם נפוץ מאוד לחיפוי קירות החדרים הפנימיים של הבית ובמיוחד בקירות הסלון, מטבח, פינת האוכל ואפילו קירות חדר השינה. בסרטון הבא, תוכלו לצפות במגוון דוגמאות של קירות בתים המחופים בבריקים יפים.



אז מדוע להשתמש בבריקים לחיפוי קירות הפנים בבית? ובכן, אחד היתרונות הוא השינוי והגיוון אותו הבריקים יוצרים. במקום המראה הרגיל והקונבנציונלי של קירות צבועים, הבריקים יוצרים תחושה מיידית שונה ומשנים את האווירה לכפרית וחמה יותר.

שימוש בבריקים גם לריצוף

כאמור, ניתן להשתמש בבריקים לא רק כחיפוי קירות חוץ וישנם בתים רבים אשר משתמשים בבריקים לריצוף ובעיקר לריצוף בגינה בחצר. בבתים בהם ישנה בריכה בחצר, נהוג לרצף בבריקים מסביב לבריכה.


טיפים והמלצות כלליות
  • הרבה מאוד מעצבים ואדריכלים ממליצים על שימוש חלקי בלבד של בריקים בחיפוי קירות הבית החיצוניים ולנסות לשלב המראה החיצוני של הבית בקירות בטון יחד עם חלקים עם קירות בחיפוי בריקים.
  • מומלץ להשתמש בבריקים ענתיק ובצבעים בעלי גוון צהוב כתום לקירות הפנים בבית.
  • אם אתם מחפים את קיר הסלון, אפשר להתקין את הטלוויזיה על הקיר בעזרת נישת גבס ולחפות מסביב בעזרת בריקים.
  • לפני שאתם יוצאים מהבית לאחת החנויות, בחיפוש פשוט בגוגל, תוכלו למצוא פרסומים רבים על בריקים במבצעים אטרקטיביים במיוחד.

בריקים - מחירים


ובכן, אחרי שהבנו מהם בריקים ומהם הסוגים השונים, הגיע הזמן לבדוק כמה עולה בריקים לחיפוי הקירות? איזה סוג נחשב לזול ביותר ואיזה ליוקרתי?

ובכן, בבדיקה שערכנו באתרים של חנויות וחברות המתמחות בשיווק אבנים לבנייה מפירוק או מייצור, מצאנו כי המחיר לבריקים מתחיל מ-130 ש"ח למ"ר בממוצע ומגיע עד ל-250 ש"ח. כמובן שישנם גם בריקים מיוחדים יותר שיכולים להגיע לאיזור ה-300 ש"ח למטר ומעלה אך טווח המחירים הממוצע נע בין 130 ל-250 ש"ח.

כמו כן, ברוב החנויות, קנייה של כמות גדולה של בריקים תוכל לסדר לכם הנחה משמעותית ביוצר.

חשוב לדעת: למחיר הבריק יש להוסיף גם את מחיר ההובלה והמשלוח שעומד על כמה מאות שקלים בממוצע (תלוי במיקום הבית שלכם) וכן את עלות התקנתם.

כמה עולה התקנת בריקים?

התמחור עבור התקנת בריקים נעשה לפי מטר רבוע והמחיר הממוצע להתקנה הוא בין 200 ל-300 ש"ח למ"ר.

חברות ידועות המוכרות בריקים לחיפוי קירות:

"קרן סטון", "מיילססטון", "בריקים", "אקובריק", "אבן אם" או "אליזבת בריקים".

0 תגובות: