ליטוש רצפה - המדריך השלם

קישורים ממומנים

מתי כדאי ללטש את הרצפה? מה ההבדל בין ליטוש לפוליש? האם אפשר לעשות זאת לבד? וכמה זה עולה בכלל? במדריך הבא תוכלו ללמוד את כל מה שאתם צריכים לדעת על ליטוש הרצפה בבית.

לא הרבה יודעים זאת אבל גם כשמצב הרצפה שלכם נראה בכי רע, לא חייבים מיד להתחיל לשפץ את הבית. אחד הפתרונות המעניינים והמועילים לשיפור מצב ומראה הרצפה בבית הוא ליטוש. עבודת הליטוש כל כך מועילה עד שלעתים אפילו אם מצב הרצפה שלכם טוב, כדאי לשקול ללטש בכל זאת כדי לקבל מראה חדש ומבריק שישפר מאוד את האווירה העיצובית של כל בית.

במדריך הבא, תוכלו ללמוד מה זה ליטוש רצפה? מהם שלבי העבודה? אילו ריצופים ניתנים לליטוש ומהם המחירים הממוצעים בשוק בקרב השיפוצניקים המתמחים בתחום זה. מתחילים.

אז מה זה ליטוש רצפה?


ליטוש רצפה הוא תהליך בו משייפים ומלטשים את השכבה העליונה של הריצוף וכך למעשה מקבלים שכבה חדשה ומבריקה.

מה ההבדל בין פוליש לבין ליטוש רצפה?

במקרים רבים ניקוי הרצפה בעזרת מכונת פוליש יכול לספק תוצאות מצוינות ולהבריק ולהסיר כתמים מהריצוף אך לעיתים קיימים כתמים קשים במיוחד או שכבת לכלוך שאינה ניתנת להסרה באמצעות מכונות פוליש ובמקרים אלו, הדרך היחידה (מעבר להחלפת הרצפה) היא להסיר את השכבה העליונה באמצעות ליטוש הרצפה.

צפו בתמונות הבאות שמציגות תמונות של לפני ליטוש הרצפה ואחרי ליטוש הרצפה כדי שתוכלו להיווכח בתוצאות בעצמכם:

ליטוש רצפה - לפני ואחרי

ליטוש הרצפה - כיצד מתבצעת העבודה ומהם שלבי העבודה?


ובכן, ליטוש רצפה היא עבודה למקצוענים בלבד ואינה מומלצת למי שאינו בקיא ונוסה בנושא. מדוע למקצוענים בלבד? מכיוון שלכל סוג רצפה או משטח נדרשת רמה אחרת וצורת עבודה אחרת של ליטוש (נגע בזה בהמשך) ואדם לא מיומן יוכל להרוס את המשטח במידה והוא לא יתאים את העבודה לסוג הרצפה.

ברוב המקרים, הליטוש מתבצע בעזרת מכונות מיוחדות הנקראות "מלטשות" כאשר התהליך מתבצע בעזרת יהלום (כן, אותו החומר המשמש לתכשיטים) שיכול להשחיז ולחתוך את גם המשטחים הקשים ביותר. במקרים שונים ניתן ללטש רצפה גם בעזרת נייר זכוכית או בד שמיר.

שלבי עבודת הליטוש

תהליך העבודה של ליטוש רצפה מורכב בדרך כלל מכמה שלבים. השלב הראשון הוא ברוב המקרים ניקוי יסודי של הרצפה. לאחר מכן, ממלאים את החריצים שבין המרצפות בעזרת דבק מיוחד וממתינים לייבושו המוחלט.

לאחר שהרצפה נקייה ויבשה (תהליך שיכול לקחת כמה שעות), מתחילים במלאכת הליטוש הנעשית כאמור בעזרת מכונת ליטוש מיוחדת. בהתאם לסוג הרצפה ולדרישת הלקוח, בוחרים את גודל וסוג היהלום שאיתו המכונה מלטשת ומבצעים את הפעולה באופן שווה וסימטרי על כל פני המשטח.

לאחר סיום הליטוש, נהוג למרוח סילר או שכבת הגנה אחרת ששומרת על הברק ויכולה להחזיק מעמד כמה שנים טובות.

צפו בסרטון המדגים את כל שלבי עבודת הליטוש צעד אחר צעד:

שלבי פעולות הריצוף

מהם סוגי הרצפה שאפשר ללטש?

למרות שרבים טועים לחשוב שניתן ללטש רק ריצוף שיש או לפחות ריצוף מאבן טבעית, הדבר אינו נכון בכלל. למעשה ניתן ללטש הרבה מאוד סוגים של רצפה ולהגיע לתוצאות מצויינות. בין אם יש לכם ריצוף בטון, ריצוף שיש או אפילו מרצפות טרצו הישנות והותיקות, ניתן ללטש אותן (כל רצפה ודרגת הליטוש המומלצת עבורה) ולהבריק ולנקות את כל השכבה העליונה של המשטח.

ליטוש רצפה - כמה זה עולה ומהם המחירים הממוצעים בשוק?


ובכן, כמו תחומים רבים בתחום השיפוצים, התמחור עבור ליטוש רצפה בקרב אנשי המקצוע נמדד לפי מ"ר וגם בתחום זה, רבים מאנשי המקצוע מתנים את המחיר בהתאם לגדול הרצפה וגדול העבודה הנדרשת.

המחיר הממוצע לליטוש רצפה נע בין 60 ל-80 ש"ח למ"ר כך שבמידה ואתם מלטשים רק את הסלון וגודלו הוא גודל של סלון סטנדרטי של כ-15 מ"ר, המחיר שאתם צפויים לשלם הוא כ-1000 ש"ח.

0 תגובות: