איך לנקות ולהסיר עובש מהקירות והתקרה?

קישורים ממומנים

אנו כרגע בעיצומו של החורף ולפי כל התחזיות, עוד צפויות לנו לא מעט סערות בחורף 2014. אחת מהתופעות (המעצבנות) של החורף היא רטיבות בקירות וכתוצאה מכך, כתמי עובש שמתפשטים בקירות הבית ובתקרה. איך מנקים את העובש? וכיצד נמנעים מכך? בכתבה הבאה.

הטעות הנפוצה ביותר בקרב רבים היא המחשבה שכתמי עובש בבית היא בעיה אסתטית בלבד. שלא תטעו, כתם עובש הוא בהחלט לא מראה חביב למדי אך הבעיה היא שהרבה מעבר ליופי והאסתטיקה, עובש הוא דבר מאוד לא בריא ומאוד מסוכן שיכול לגרום למחלות נשימה קשות ביותר.

מה זה בכלל עובש?


עובש הוא למעשה הגדרה כללית לסוג של פטריות קטנות וזעירות במיוחד המתפשט ומכסה בעיקר חומרים כמו מזון או משטחים לחים. במקרים רבים, העובש מכיל נבגים שמקרים מסויימים יכולים לגרום לבעיות בריאות מסויימות כמו אלרגיות או בעיות נשימה. במקרים נדירים יותר, העובש יכול אף לייצר חומרים רעילים יותר הגורמים למחלות.

איפה העובש בדרך כלל מופיע?

העובש בקירות נוצר בעקבות לחות. לכן, מרפסות מקורות החשופות לגשם הם המקום הראשון שבו תוכלו למצוא כתמי עובש. חדרי מקלחת לא מאווררים הם מקום נפוץ במיוחד להופעה של עובש בקירות וגם ניתן למצוא במטבחים רבים כתמי עובש באיזור הכיריים. 

איך מסירים את העובש מהקירות?


אז עכשיו, אחרי שהפחדנו אתכם קצת (וזה מה שצריך לקרות), הגיע הזמן להפשיל שרוולים ולטפל בבעיית העובש בקירות פעם אחת ולתמיד. הסרת עובש מהקיר או מהתקרה הוא דבר הרבה יותר פשוט ממה שחשבתם. קלות הטיפול תלויה גם בזמן התגובה שלכם לכתמים. ככל שתקדימו לנקות את העובש שהתפתח בקיר, כך הניקוי יהיה קל יותר.

עובש שעדיין לא הצטבר זמן רב בקיר יכול לרדת די בקלות ואפילו שפשוף על הכתם בעזרת מגבון לח יוכל להוריד את רובו. בכל זאת, כדאי להיות יסודיים ולהשתמש תמיד באקונומיקה טהורה 100 אחוז (כמובן בזהירות רבה) שתעזור לכם להסיר את העובש בצורה מהירה ויסודית.

איך מנקים את הכתם? צפו בסרטון


לאחר שהסרתם את הכתמים, מומלץ מאוד לסייד או לצבוע את האיזור שבו היו כתמי העובש וכך באמצעות פעולה זו תסירו לגמרי כל זכר לעובש שהיה פעם על הקיר שלכם.

אבל עוד מעט יירד שוב גשם?


אכן. בעיית העובש נגרמת כתוצאה מלחות פנימית ומבעיות רטיבות שונות. ברוב המקרים התופעה של עובש בקירות היא כתוצאה מרטיבות שנוצרת מהגשמים העזים אך לא תמיד הגשם הוא הבעיה. לפעמים פיצוץ או נזילה באחד הצינורות שמסתתרים בקירות הבית ייגרמו גם הם לעובש ולפעמים מספיק אפילו בית שאינו מאוורר טוב בכדי ליצור בעיות עובש.

אז מה עושים?

ראשית, דואגים תמיד לאוורר את הבית. עשו לעצמכם כלל - בכל פעם בה אתם יוצאים מהבית, דאגו להשאיר את החלונות בכל החדרים (במיוחד של הילדים והתינוקות) פתוחים.

מעבר לכך, יש להזמין איש מקצוע המתמחה באיטום הבית שייאתר את התקלה ויאטום את הקירות הבעייתים למניעת הופעה חוזרת של כתמי העובש.

כמה עולה איטום קירות בתוך הבית?

אין ספק שלא תמיד מדובר בעבודה זולה אך גם מבחינה אסתטית ובעיקר מבחינה בריאותית, כדאי מאוד לטפל ולהשקיע בבעיה זו. המחירים לאיטום הקירות בתוך בית משתנים כמובן בהתאם לסוג העבודה ולסוג האיטום שיתבצע. בגדול, מדובר על עשרות שקלים לכל מטר רבוע שבקיר. ישנם כמה שיטות לאיטום קירות מרתף או קירות בתוך הבית כגון מריחת חומרים מיוחדים או התזה של סילר על קיר חיצוני. תוכלו למצוא מחירון איטום מדוייק יותר בעמוד הבא.

באופן כללי יותר, ניתן לומר כי טיפול כללי בבית בעייתי מבחינת רטיבות עם בעיות עובש, יעלה כמה אלפי שקלים.

0 תגובות: