לקראת פסח 2014: איך לנקות כלי כסף?

קישורים ממומנים

יש לכם הרבה כלי כסף בבית? לפני שכל האורחים מגיעים אליכם הביתה בחג הפסח, ריכזנו עבורכם מספר מדריכים שיעזרו לכם לנקות את כלי הכסף בצורה הטובה ביותר.

כולם יודעים שמשמעותו האמיתית של חג ליל הסדר היא בשביל למצוא סוף סוף הזדמנות טובה לנקות באופן יסודי את הבית.בכל בית תמיד ישנם את האיזורים שלאף אחד אין באמת כח להתעסק איתם וכך הם נשארים תמיד מוזנחים וגלמודים. ובכן לא עוד.

בכתבה הבאה, תוכלו ללמוד סוף סוף פעם אחת ולתמיד כיצד לנקות ולהבריק את כלי הכסף שבבית שלכם. אז הנה, כמה מדריכים המציגים שיטות שונות ומגוונות לניקוי כלי כסף. שיטות אלו אגב מתאימות כמובן גם לתכשיטים כגון עגילים, שרשראות וטבעות העשויים כסף.

תוכן נוסף שעשוי לעניין אותך:
חברת ניקיון משרדים במרכז

לנקות כלי כסף בעזרת משחת שיניים


השיטה הידועה והקלה ביותר היא לנקות את כלי הכסף בעזרת סודה לשתייה ומים רותחים. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להניח נייר אלומיניום מעל קערה ולהניח בתוכה את את כלי הכסף השונים. לאחר שמניחים את כלי הכסף, שופכים מים רותחים ומוסיפים כמה כפות של סודה לשתייה. מחכים כמה דקות שהתהליך הכימי יתחיל לעבוד ותוכלו לראות מיד את התוצאות.

צפו בסרטון המדגים את הפעולה הנ"ל:



איך לנקות כלי נחושת?

לא לכולם יש רק כלי כסף בבית ובהרבה מאוד מקרים ישנם גם כלי נחושת (Brass). ובכן איך מנקים ומבריקים את הכלים האלו? אז ככה, ראשית יש לבדוק בעזרת מגנט האם זה באמת ברונזה או לא (בסרטון המצורף, מיד תוכלו לראות בדיוק כיצד עושים זאת). לאחר שווידאתם כי ברשותכם כלי נחושת בבית, ישנם 2 שלבים לניקיון כלים אלו.

השלב הראשון הוא ניקיון בעזרת סבון כלים ומטלית. למעשה מדובר באותה פעולה בדיוק כמו שטיפת כלים רגילה שאתם מבצעים מדי יום. אם יש מקומות בעייתים שקשה להגיע אליהם, משחת שיניים שתיאלצו להקריב לטובת הניקיון, תעשה לכם היטב את העבודה. במקרים רבים, פעולה זאת תספיק ותבריק לכם את כלי הנחושת כמו שצריך.

במקרים בהם כלי הנחושת הוא ישן יותר וכבר איבד את הברק הטבעי שלו, יש צורך בשלב נוסף. כאן נכנס לתמונה חומר פוליש מיוחד שתצטרכו לקנות בסופר הקרוב לביתכם. ישנם חומרי ניקוי רבים של חברות כמו סנו, יעקובי ועוד המציעים פוליש לכלי ברונזה. כל מה שעליכם לעשות הוא למרוח את החומר בהתאם להוראות היצרן של חומר הווקס שקניתם והכלים יחזרו להבריק כמו שתמיד רציתם.

צפו בסרטון מפורט המסביר ומדגים כיצד מנקים כלי נחושת



איך לנקות כלים מזהב?

אז אחרי שעברנו על כסף ונחושת, נשאר לראות כיצד מנקים כלים מזהב. ובכן, בדומה מאוד לניקוי כלי הכסף, שלמדנו קודם, גם כאן תזדקקו לקערה אך ללא נייר אלומיניום. כל מה שאתם צריכים הוא להוסיף למים רותחים כמה טיפות של סבון כלים והשרות מעט את הכלים בתוך הקערה. לאחר מכן, שפשפו בעדינות בעזרת משחת שיניים (אפשר באותה אחת שהשתמשתם בה מקודם...) כדי לקבל תוצאה סופית ומבריקה במיוחד.

צפו בסרטון הבא המדגים בפשטות כיצד לעשות זאת:

0 תגובות: