שיש גרניט - המדריך השלם

קישורים ממומנים

מה זה שיש גרניט? כמה הוא עולה? מהם היתרונות ומהם החסרונות בשיש גרניט ומי מוכר את הסוג הנ"ל? כל מה שרציתם לדעת על שיש גרניט במדריך הבא שלפניכם.

לצד משטחי השיש הנפוצים בישראל כגון שיש קיסר ושיש חברון המעובדים באופן מלאכותי מאבן גיר, נמכר גם שיש הגרניט אשר נחשב לשיש טבעי ואמיתי שעשוי מאבן הגרניט. במדריך הבא, נציג לכם סקירה על סוג משטח זה ונבדוק מהם היתרונות של שיש גרניט מול המתחרים, כמה שיש גרניט עולה ולמי זה כדאי.

מה זה שיש גרניט?


שיש גרניט הוא למעשה משטח שיש השייך למשפחת ה"שיש הקשה" ומורכב מאבן גרניט שהיא סלע יסוד בטבע. מכיוון שמדובר באבן טבעית ולא מעובדת, שיש הגרניט מגיע לרוב בחתיכות גדולות של כמה מטרים ובעובי של 2-3 סנטימטרים.

הצבע המקורי של שיש גרניט הוא ורדרד אפור אך לעיתים מופיע בטבע גם בצבעים אחרים כגון אדום, שחור או לבן. שיש גרניט משמש בעיקר כמשטח שיש למטבח או לאמבטיה אך נפוץ גם לריצוף הבית ואף לריהוט.

שיש גרניט - יתרונות וחסרונות


מכיוון ששיש הגרניט הוא שיש טבעי, ישנם כמה יתרונות מאוד ברורים על פני סוגים אחרים של משטחי שיש:

חוזק ועמידות: סלע הגרניט הוא סלע יסוד ונחשב לחזק במיוחד. לכן, משטח שיש גרניט נחשב לאחד החזקים ביותר בשוק המשטחים.

עמידה בטמפרטורה גבוהה ונמוכה: בניגוד לשיש קיסר שלא עמיד בפני טמפרטורות חמות גבוהות, לשיש גרניט אין בכלל בעיה של טמפרטורה וניתן לשים עליו סירים חמים מבלי לחשוש.

תחזוקה: בשונה משיש חברון למשל, בשיש גרניט לא נדרשת תחזוקה מיוחדת.

עמיד בפני שריטות: ניתן לחתוך ירקות על משטח שיש גרניט מבלי לחשוש לשריטות.

ייחודיות: מכיוון ששיש הגרניט הוא טבעי, כל לוח שנחתך הוא למעשה ייחודי וכך למעשה המשטח שלכם יהיה יחידי במינו.

כמו כל דבר בחיים, גם לשיש הגרניט יש חסרונות וחולשות ביחס למשטחים אחרים. החסרון העיקרי של המשטח הוא המחיר. שיש הגרניט נחשב לאחד ממשטחי השיש היקרים ביותר הנמכרים בשוק ולא כל אחד יכול להרשות לעצמו את המשטח הנ"ל.

חסרון נוסף קיים במשטח זה כאשר מזמינים דגמים של שיש גרניט בצבעים בהירים. במקרים אלו, קל למצוא סימנים של מכות או כתמים. המלצה: עדיף לבחור שיש גרניט בצבעים כהים.

שיש גרניט - מחירים


כפי שציינו, שיש גרניט נחשב לאחד המשטחים היותר יקרים בשוק כאשר מחיר שיש גרניט למ"ר מתחיל בסביבות ה-700 ש"ח ויכול להגיע עד ל-2000 ש"ח לדגמים היקרים והמעוצבים יותר.

מי מוכר שיש גרניט?


ישנם חנויות רבות בישראל שמוכרות משטחי שיש גרניט למטבח ולאמבטיה. להלן רשימה של כמה מהן:

ניר צבי - אחת מהחברות המובילות בישראל המוכרת דגמים רבים של שיש גרניט למטבח ולאמבטיה.

פרביטל - חברת פרביטל (Fervital) היא יבואנית ויצרנית של משטחי שיש ומתמחה בעיקר בשיש קיסר, שיש אוניקס ושיש גרניט.

שמעון חסון - חברה ותיקה המתמחה בין היתר במשטחי שיש גרניט ומציעה סוגים רבים של שיש גרניט בצבעים שונים כגון שיש גרניט אדום, שיש גרניט בצבע אפור כסף, ועוד צבעים רבים.

איך מייצרים משטח שיש גרניט?


לסיום, אם זה מעניין אתכם, הנה סרטון שמציג ומראה איך מכינים את משטחי שיש הגרניט החל משלב החציבה ועד הפיכתו למשטח שיש למטבח.



כתבות נוספות בתחום השיש למטבח:
מטבחים זולים
שיש קיסר - המדריך השלם
שיש חברון - המדריך השלם
אז איזה שיש למטבח לקנות?

0 תגובות: