אזעקה לבית - המדריך השלם

קישורים ממומנים

איזה סוג אזעקה לבית הכי מומלץ? מה עדיף - אזעקה קווית או אזעקה אלחוטית? כמה עולה אזעקה לבית ולמי זה בכלל מתאים? בקיצור, כל מה שרציתם לדעת על מערכות אזעקה לבית, במדריך הבא שלפניכם.

העידן הטכנולוגי בעולם ממשיך לצבור תאוצה ומגיע כמעט בכל תחום בחיי היום-יום. גם את תחום האזעקות לבית שיפרה מאוד הטכנולוגיה החדשנית והיום אפשר למצוא מערכות מתוחכמות ויעילות ביותר שימנעו פריצה לבית שלכם.

השיפור הטכנולוגי של מערכות האזעקה השונות הביא לכך שיותר ויותר בעלי דירות קטנות ולא רק בעלי בתים פרטיים, החלו להשתמש ולהתקין מערכת אזעקה בביתם מבלי להוציא הון עתק כמו בעבר.

איזה סוגים נמכרים כיום בשוק? איך לבחור אזעקה לבית מתאימה וכמה זה עולה בכלל? לכל השאלות האלו ולשאלות נוספות בתחום, החלטנו להציג עבורכם מדריך מפורט שיעשה לכם קצת סדר בתחום מערכות האזעקה לבית ויעזור לכם להחליט באיזה אזעקה לבחור.

אזעקה לבית - סוגים


ובכן, השלב הראשון בהבנת שוק מערכות האזעקה לבית הוא ההפרדה בין שני הסוגים העיקריים שמפרידים בין מערכות האזעקה השונות. שני הסוגים של מערכות האזעקה הן:

מערכת אזעקה קווית

מערכת אזעקה זו המחוברת לחשמל ומחוברת בכבלים וחוטים בין קירות הבית אשר מחברים בין הגלאים לבין מערכת המרכזית (המוח או הבקר) שבו נמצא גם לוח המקשים שעליו מקישים את הקוד שמפעיל ומכבה את המערכת.

מערכת אזעקה אלחוטית

במערכת האזעקה האלחוטית הגלאים מחוברים ביניהם בעזרת תשדורת אלחוטית בלבד וללא חיבור פיזי ביניהם. הגלאים והמוח פועלים על סוללות ולא על חשמל.

אז מה כדאי - אזעקה אלחוטית או קווית?


ראשית, יש להפנים כלל מאוד חשוב. שתי סוגי האזעקות אמינות וטובות כאשר בסופו של יום שתיהן פועלות לאותה מטרה בדיוק - לגלות בעזרת הגלאים כל חדירה של גוף זר לבית. ההבדלים העיקריים בין שתי סוגי האזעקות באים לידי ביטוי בפרמטרים אחרים שאינם קשורים לתפקוד נגד פריצות.

אזעקה קווית או אלחוטית - יתרונות וחסרונות

כאמור, ההבדלים בין האזעקה הקווית לבין האלחוטית הם בעיקר הבדלים חיצוניים. להלן כמה יתרונות וחסרונות לכל סוג אזעקה:

מחיר הרכיבים - מחיר הרכיבים של אזעקה קווית זול יותר ממחיר הרכיבים של האזעקה האלחוטית.

הרכבה והתקנה -  במערכת האזעקה האלחוטית אין צורך בחציבה בקירות ובהסתרת החוטים ולכן התקנת האזעקה האלחוטית היא קלה ופשוטה בהרבה מן האזעקה הקווית. לעומת זאת, כאשר אתם בונים או משפצים בית מן היסוד, ניתן להרכיב בקלות את האזעקה הקווית ואין צורך בחציבה בקירות.

מגוון סוגי הגלאים - למרות שבשתי סוגי המערכות ישנו מגוון גדול של גלאים למטרות שונות, ישנה עדיפות קלה לאזעקה הקווית שהיא בעלת המגוון הגדול ביותר של סוגי הגלאים.

אזעקה לבית - סוגי גלאים


כפי שבוודאי כבר הבנתם, מערכות האזעקה פועלות לפי גלאים כאשר כל גלאי בנוי בצורה שונה ומיועד למטרה אחרת. הנה כמה מן הסוגים העיקריים של הגלאים במערכות אזעקה ביתית.

גלאי נפח (PIR Detector)

הגלאי הסטנדרטי והנפוץ ביותר. גלאי זה עובד בשיטת האינפרא אדום ומזהה כל שינוי בנפח או בתנועה בחדר. ישנם שני סוגים של גלאי נפח - גלאי נפח חיצוני וגלאי נפח פנימי.

גלאי קרן או גלאי אקטיבי (Beam Detector)

גלאי המורכב למעשה משני גלאים שמשדרים בעזרת קרן אינפרא אדום ומזהים כל תנועה העוברת בין שני הגלאים. גלאי זה בניגוד לגלאי נפח רגיל מזהה רק אם מישהו עובר וחוצה את הקרן בין שני הגלאים ואינו מזהה תנועה ליד הקרן.

גלאי וילון (Curtain Detector)

גלאי זה מותקן על החלון ולכן נקרא גלאי וילון. גלאי זה פועל בשיטת אינפרא אדום ומזהה כל שינוי מחוץ לבית למרחק גדול יחסית. גל לגלאי וילון ישנו שני סוגים - גלאי וילון פנימי וגלאי וילון חיצוני.

מתג מגנטי או מפסק דלת

גלאי נסתר בדלת הבית המורכב משני חלקים מגנטיים. הראשון ממוקם בחלק הנייח של הדלת והשני בחלק הנייד. מתג זה נחלק ל-4 סוגים שונים: מתג מגנטי קל רגיל, מתג מגנטי קל נסתר, מתג מגנטי חצי כבד ומתג מגנטי כבד. כל אחד מסוגי המתגים מתאים לסוגי דתות שונות.

גלאי אקוסטי (Acoustic Detector)

גלאי זה מתאים רק למקומות שקטים במיוחד שכן השיטה בה גלאי אקוסטי פועל הוא באמצעות מיקרופון הרגיש לכל מקור רעש שמגדרים לו כגון דיבור, קולות צעדים וכד'.

כמה עולה להתקין אזעקה לבית?


מחיר אזעקה ביתית משתנה לפי כמה פרמטרים עיקריים. אחד הפרמטרים העיקריים שמשפיעים על המחיר הוא מספר האיזורים (לפי הגלאים) שמכילה המערכת. רוב מערכות האזעקה הביתית הנמכרות בישראל מכילות עד 16 איזורים שכן ברוב המקרים אין צורך להגנה ביתית ליותר מ-16 איזורים.

פרמטרים נוספים שמשפיעים על מחיר האזעקה הם האפשרויות הנוספות שמכילה המערכת שיכולים להשפיע רבות על המחיר. תוספות כגון מסך LCD בלוח הבקרה, אופציה להתראה טלפונית או להתראה ב-SMS (כרטיס SIM מותקן בתוך לוח הבקרה) וכו' יכולות לגרום למחיר האזעקה הביתית לעלות בהרבה.

ניתן לומר שהמחיר הממוצע של מערכת אזעקה ביתית אלחוטית המכסה 16 איזורים וכוללת גלאים שונים תעלה בין 1000 ל-3000 ש"ח (בהתאם לתוספות שתתקינו במערכת).

המלצה: הקפידו לוודא כי אתם מקבלים אחריות של לפחות שנה על התקנת המערכת ועל המערכת עצמה.

אזעקה זולה לבית

במידה, ואין ברשתכם סכום גבוה כזה או אין ברצונכם להשקיע סכום גבוה במערכת אזעקה ביתית, תמיד תוכלו לרכוש מתג מגנטי שאפשר למצוא אפילו ב-100 ש"ח בלבד בחנויות שונות ולהתקין רק על הדלת.

חברות ויצרנים מובילים של מערכות אזעקה לבית


לסיום, ישנם בישראל כמה חברות מובילות שמייצרות או מייבאות מערכות אזעקה ביתיות המהוות את רוב המערכות המותקנות בבתים בישראל. אז אם אתם רוצים להכיר את המותגים המובילים במערכות האזעקה לבית, להלן רשימה של כמה מהם:

ויסוניק (Visonic)

חברה ישראלית ענקית בתחום מערכות האזעקה ומוביךה בישראל בתחום האזעקה לבית.

אתר אינטרנט: www.visonic.com

עורב (Crow)

חברה ישראלית וחלק מקבוצה בינלאומית של חברות המתחה באזעקות בכל הסוגים והדגמים.

אתר אינטרנט: http://he.thecrowgroup.com

פימא

חברה ישראלית שנוסדה בשנת 1989 ומציעה מוצרי אזעקה ביתית או אזעקה לעסק בטכנולגיות שונות ומגוונות.

אתר אינטרנט: www.pima.co.il

ריסקו (רוקונט)

חברה גדולה ובינלאומית למוצרי אזעקה לבית או לעסק.

אתר אינטרנט: www.riscogroup.com

0 תגובות: